Biblio2

Skolens bibliotek skal i tillegg til å være et ordinært skolebibliotek, fungere som en kulturarena for nærmiljøet rundt Sinsen skole.

I samarbeid med skolens FAU, og med midler fra Sparebankstiftelsen, har skolen rustet opp bibliotekets interiør og bruksområder til å være egnet til å gi alle barn på Sinsen, uansett alder, bakgrunn og levekår, tilgang til litteratur og kultur gjennom skolebiblioteket.

Kulturgruppa ved Sinsen skoles FAU arbeider aktivt med å gjøre skolebiblioteket til en kulturarena i nærmiljøet for barn og voksne, både på ettermiddager og i helgene.

Sinsen har fått et moderne bibliotek med en rik boksamling og et hyggelig og spennende interiør, tilgang til datamaskiner, internett, brettspill og en scene med mulighet til å bedrive ulike aktiviteter på og utenom skoletid. I tillegg til å være en arena for lån og lesing av litteratur er det nye skolebiblioteket egnet til språkkafé, spillklubb, høytlesing, forfatterbesøk, filmklubb, teaterforestillinger og minikonserter.

Arkitekter: Praksis A og Studio Sted

Fotograf: Olve Sande