1. trinn

Barna har en helt egen og flott AKS-base i samme gang som klasserommene. Her har de i løpet av uken mange forskjellige formingsaktiviteter og spill, de tar også i bruk et stort ute areal, gymsal og skolens egne svømmebasseng i feriene. Utover året blir det oppstart av kor, band, rollelek med kostymer, kreativt verksted, capoeira, spillgrupper og mange flere spennende aktiviteter. Bli med oss å ha det gøy på AKS!

Følgende ansatte jobber på 1.trinn på AKS:

Baseleder: Lorena

Assistenter/barne- og ungdomsarbeidere:

Marta, Trine, Hagar, Oliwia, Kristoffer, Veronica, Darius og Sevval

Gjenomgang av dagen på AKS 1.trinn

1. Vi starter AKS-dagen med matservering til barna rett etter skoleslutt (14:00 mandag, 13:45 tirsdag, onsdag, torsdag, og 13:00 på fredager). Spisingen varer i 30 min og barna blir servert varmmat hver dag utenom mandager der vi serverer brødskiver med diverse pålegg.
  2. Etter spising har vi obligatorisk utetid på 30 - 45 minutter i skolegården eller i eplehagen. Her får barna leke fritt ute med mulighet for ballspill, hoppetau og kritt enkelte dager.
  3. Fra klokken 14:45/15:00 i hverdager (fredager 14:00/14:15) åpner vi opp 1.trinns-basen med faste aktiviteter som perling, konstruksjon og spill.
  4. 1A holdes åpent for tegning de fleste dager i uken. Enkelte dager holder vi 1A åpent til kreativt verksted. Da flyttes tegning over til 1.trinnsbasen
  5. Etter obligatorisk utetid starter vi også våre faste aktiviteter som capoeira, kor, kreativt verksted og karaoke. Disse aktivitetene varer mellom 45 min til 1 time.
  6. Klokken 16:00 samles alle på 1.trinn inne på 1.trinns-basen hvor barn og ansatte starter ryddetid.
  7. Klokken 16:20 kler vi på oss, henter sekk og samles i portalen.