Synlig syklist

Med riktige forberedelser er det ingen grunn til å la sykkelen stå selv om høsten nærmer seg. Å sykle til og fra skolen er en flott måte å ha en aktiv hverdag som gjør deg mer våken og konsentrert på skolen, og gir gode muligheter til å sosialisere med venner og klassekamerater og bli kjent med og trygg på nabolaget sitt. Ikke minst legger det grunnlaget for et langt sunt og aktivt liv.

For å bidra til mer sykling i hverdagen deler Syklistenes Landsforening, i samarbeid med lokale kommuner og fylker, ut gratis sykkellykter hver høst. I år kommer Synlig syklist-kampanjen til Sinsen skole, fordi vi er aktive i Hjertesone-arbeidet.

Syklistforeningen vil stå ved skolen vår fredag den 17. september fra klokken 08.00-09.00 og dele ut gratis front- og bak-lykter (oppladbare) til barna som kommer syklende til skolen den dagen. De har 150 lyktsett med seg, så det er førstemann til mølla.